انرژی پاور
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
انرژی پاور
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری

شیدا قهرمانی توسط شیدا قهرمانی
2 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری
0
اشتراک گذاری
1
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

با اعلام مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، کاهش پاسخگویی به شکایات از ۷ روز به ۳ روز، باعث کسب رتبه برتر بیمه دی در بین شرکتهای بیمه شد.

به گزارش بازارجهانی به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک بنگاه اقتصادی بتواند رتبه‌های برتر را بدست بیاورد، باید کالایی با کیفیت و قیمت رقابت پذیر را به مشتریان خود عرضه کند، اما نکته مهمتر این است که بتواند رضایت مشتریان را پس از ارایه خدمات بدست بیاورد، رویکردی که در قالب خدمات پس از فروش یا مشتری مداری تعریف می‌شود. آنچه همیشه باعث گلایه و نارضایتی می‌شود، پاسخگو نبودن در برابر سوالاتی است که ریشه در چالش‌ها و مشکلات دارد.

اهمیت دانستن مشکلات

بی شک هر بنگاه اقتصادی بدنبال رفع مشکلات است و زمانی می‌تواند در این زمینه موفق باشد که بتواند از چالش‌ها و مشکلات با خبر شود و تنها راه دانستن مشکلات، ارتباط مستمر و گسترده با مشتریان است. آنچه در قالب سوال یا چالش مطرح می‌شود از دو زاویه اهمیت دارد. اول اینکه بنگاه اقتصادی از معایب کار خود با خبر می‌شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند و نکته دوم جلب رضایت مشتری است.

سرعت در پاسخگویی

مهمترین چالش یک بنگاه اقتصادی، تاخیر در پاسخگویی است. هنگامی که پاسخ سوالات با تاخیر داده شود، نشان می‌دهد که اشکال به اندازه‌ای جدی است که پاسخی برای آن وجود ندارد، یا پاسخ وجود دارد، اما بنگاه اقتصادی اعتقادی به پاسخگویی ندارد یا مدیریت بنگاه اقتصادی بسیار کند است و سرعت در اولویت بنگاه اقتصادی قرار ندارد.

تعریف از زبان دستگاه ناظر

نکته مهمی که در خصوص عملکرد بنگاه اقتصادی اهمیت دارد، ارایه آمار‌های مستند است، اما آنچه از این هم مهمتر است، ارایه آمار‌های مستند از سوی دستگاه‌های ناظر است که البته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیمه دی یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه کشور است. بیمه دی بدلیل خدمت رسانی به ایثارگران، از جایگاه ویژه‌ای برای نظام برخوردار است و به همین دلیل عملکرد آن می‌تواند بسیار موثر باشد. در این رابطه هادی عبداللهی مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی در بین مدیران بیمه دی حضور یافت و از توجه و اهتمام ویژه بیمه دی به مقوله پاسخگویی تقدیر و تشکر کرد.

کاهش چشمگیر شکایت

مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی که در نشستی با حضور موهبتی مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بیمه دی حضور یافته بود، با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی بیمه دی، برای ثبت نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیمه‌شدگان گفت: طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، سهم بیمه دی از پرتفوی صنعت ۵.۵ درصد بوده در حالی که سهم این شرکت از شکایات وارده در کل صنعت ۳.۲ درصد است که این نشان‌دهنده تلاش بیمه دی برای کاهش میزان شکایات نسبت به سال قبل است. چنان‌که این شرکت موفق شده از این حیث، در رتبه نخست در میان شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد.

ارتقای شاخص پاسخگویی

شکایت و پاسخگویی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و هرچقدر شکایت از یک مجموعه بیشتر باشد، بیانگر انتقاد مراجعه کنندگان است، اما اینکه چقدر این شکایت‌ها درست است، به میزان و سرعت پاسخگویی بستگی دارد. هنگامی که پاسخگویی با دقت و سرعت انجام شود، یعنی شکایت ناشی از سوتفاهم بوده و امکان رفع سوتفاهم وجود داشته که در مورد بیمه دی چنین بوده به نوعی که عبداللهی اعلام کرد: بیمه دی توانسته میزان پاسخگویی به شکایات خود را از ۷ روز در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ۳ روز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کاهش دهد و بدین‌ترتیب ضمن ارتقای شاخص رسیدگی و پاسخگویی خود به بالاترین سطح مورد نظر، در میان تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از منظر رشد و میانگین مدت زمان پاسخگویی، موفق به کسب جایگاه دوم شده است.

ارتقای رتبه از رتبه بسیار مطلوب

رتبه بندی نکته بسیار مهمی است که می‌تواند بیانگر عملکرد یک شرکت باشد. رتبه بندی هرچقدر نزدیک باشد، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین رقبا می‌شود. مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی با یادآوری اینکه بیمه دی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در دسته شرکت‌های با عملکرد مطلوب بوده گفت: این مهم در سال جاری با بهبود عملکرد در پاسخگویی به دسته شرکت‌های با عملکرد بسیار مطلوب (زیر ۵ روز) ارتقا یافته است.

پاسخگویی به جامعه ایثارگری

از آنجا که بیمه دی در ارتباط مستقیم با ایثارگران است، مدیریت آن باید درک درستی از حساسیت جامعه مخاطب داشته باشد و نهایت تلاش خود را به عمل آورد. خوشبختانه مدیرعامل بیمه دی درک درستی نسبت به این مساله دارد و پس از شنیدن آمار‌های امیدوار کننده مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، با تأکید بر اصل مشتری‌مداری، تکریم و پاسخگویی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به عنوان بخش عمده شرکت، نه تنها وظیفه‌ای ذاتی در بیمه دی، بلکه فرهنگی سازمانی میان ارکان و اجزای این شرکت برشمرد. موهبتی تاکید کرد: بیمه دی در تلاشی هر روزه جهت بهبود شرایط پاسخگویی به جامعه ایثارگری و سایر بیمه شدگان خود است. وی ضمن تشکر از حضور مدیرکل بازرسی و حسابرسی داخلی بیمه مرکزی در بیمه دی، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه همکاران خود در بیمه دی، زمان ثبت و رسیدگی شکایات به حداقل ممکن تقلیل یافته و این شرکت به لحاظ پاسخگویی به مشتریان و بیمه‌شدگان خود در عالی‌ترین رتبه قرار گیرد

برچسب: بیمه دیبیمه مرکزیپاسخگوییپولشوییکورش شرفشاهی
شیدا قهرمانی

شیدا قهرمانی

مطالبمرتبط

عقب‌ماندگی روابط عمومی‌های ایران از چرخه جهانی هوش مصنوعی
اقتصادی

عقب‌ماندگی روابط عمومی‌های ایران از چرخه جهانی هوش مصنوعی

2 آبان 1402
وعده‌ای که صادقانه محقق شد
سایر اخبار ویژه

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

2 آبان 1402
راهکارهای کاهش واقعی قیمت دلار در ایران؛ هم‌اندیشی سیاست‌های داخلی و بین‌المللی
ارز

راهکارهای کاهش واقعی قیمت دلار در ایران؛ هم‌اندیشی سیاست‌های داخلی و بین‌المللی

2 آبان 1402
پست بعدی
سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

آقای توحیدتبار: سفری از ایران تا آلمان در دنیای فناوری و تلگرام

آقای توحیدتبار: سفری از ایران تا آلمان در دنیای فناوری و تلگرام

چتر بیمه تعاون بر بحران‌های ساخت وساز

چتر بیمه تعاون بر بحران‌های ساخت وساز

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

توصیه شده

مدیریت حلقه گمشده مناطق ویژه اقتصادی

مدیریت حلقه گمشده مناطق ویژه اقتصادی

2 سال قبل
صادق مطاعی

رئیس جمهور اواخر اردیبهشت ماه جاری به استان کرمانشاه سفر می کند.

2 سال قبل
تبدیل تهدید تحریم به فرصت با بومی سازی در فولاد خوزستان

تبدیل تهدید تحریم به فرصت با بومی سازی در فولاد خوزستان

2 سال قبل
رکورد شکنی فولاد مبارکه بدون توجه به قطعی انرژی

رکورد شکنی فولاد مبارکه بدون توجه به قطعی انرژی

2 سال قبل

دسته بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • گوناگون
  • مقالات

موضوعات

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سپه بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بورس بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی تسهیلات تولید حسین گروسی دانش بنیان‌ زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات صنعت فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نفت پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

اخبار مهم

تفاهم‌نامه تحویل زباله خشك به كارخانه‌های سیمان در ۱۸ استان كشور مبادله شد

تصویب فوق‌العاده خاص برای كاركنان شهرداری‌ها در مجلس

عقب‌ماندگی روابط عمومی‌های ایران از چرخه جهانی هوش مصنوعی

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان: واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان در نمایشگاه ایران اکسپو شرکت می کنند

ضرورت تحول در بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ایران: از کلیپ‌سازی طنز تا جهش علمی

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

پر بازدیدترین

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود
اقتصادی

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود

توسط انرژی پاور
2 آبان 1402
0

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نخستین همایش تخصصی - آموزشی...

قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟

قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟

2 آبان 1402
صادق مطاعی

رئیس جمهور اواخر اردیبهشت ماه جاری به استان کرمانشاه سفر می کند.

2 آبان 1402
روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

تفاهم‌نامه تحویل زباله خشك به كارخانه‌های سیمان در ۱۸ استان كشور مبادله شد

2 آبان 1402
مسعود نصرتی

تصویب فوق‌العاده خاص برای كاركنان شهرداری‌ها در مجلس

2 آبان 1402

خبرهای محبوب

  • نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود 2 آبان 1402
  • قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟ 2 آبان 1402
  • رئیس جمهور اواخر اردیبهشت ماه جاری به استان کرمانشاه سفر می کند. 2 آبان 1402

خبرهای اخیر

  • نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود 2 آبان 1402
  • قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟ 2 آبان 1402
  • رئیس جمهور اواخر اردیبهشت ماه جاری به استان کرمانشاه سفر می کند. 2 آبان 1402

برچسب ها

ارز ارز دیجیتال اقتصاد دیجیتال اقتصادی انرژی بازار جهانی بازرگانی بورس ایران بورس جهانی سایر اخبار ویژه صنعت و معدن طلا و سکه فارکس مقالات گوناگون

دسته‌ بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • گوناگون
  • مقالات

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون

طراحی و اجرا توسط: آریان وب